Vad jag inte gör

 
 
Istället för att radda upp tusen saker jag göra kommer här ett stycke text med saker jag inte gör. Inspirerande, eller hur?
 
Jag köper inte smörgåssmör, jag äter inte vetemjöl och jag dricker inte kaffe. Jag förstår inte dans och talar inte tyska. Jag tvättar inte håret med vanligt schampo och använder inte kommersiell kosmetika. Jag tycker inte om doften av hund och kan inte rida. Jag är inte rädd för att flytta till okända platser. Jag sväljer inte kärnorna i mandariner och jag plockar inte ur tepåsen ur vattnet efter tre minuter. Jag bokför inte mina utgifter och vet inte hur en ska dricksa. Inte heller sjunger jag i duschen eller duschar sparsamt.
 
In English:
 
What I don't do: I don't buy butter to spread onto bread, I don't eat flour and I don't drink coffee. I don't understand dancing and I don't speak German. I don't wash my hair with regular schampoo and I don't use commersial cosmetics. I dislike the smell of dog and I don't know how to ride a horse. I am not afraid to move to unknown places. I don't swallow tangerine seeds and I don't throw tea bags away after infusing for three minutes. I don't bookkeep my expenses and I don't know how to tip. Nor do I sing in the shower or save water.
 
| |
#1 - - Ellen Lindberg:

Denna lista har jag suttit och klurat på sen igår eftermiddag, men tycker det är så himla svårt att tänka "tvärtom"! Sån hjärngympa!

Svar: Verkligen! Det är klurigt, men ett bra sätt att se nya sidor hos sig själv (och andra) :)
dearsally

#2 - - Malin:

Vad mycket bra det finns bland sakerna du inte gör ändå! Jag gör, eller gör inte som du på vissa punkter: jag duschar inte sparsamt och plockar inte ur tepåsen. :)

Svar: Jo, men visst är det intressant att fundera över vad en inte gör? :) Men borde verkligen bli bättre på att spara på vatten ändå.
dearsally

#3 - - Sandra Lundin:

Älskar att få läsa den här listan, så roligt att få reda på vad andra INTE gör :D

Svar: Eller hur! Till skillnad från vad alla har för sig :)
dearsally

Upp