I skogen finns det blått guld

 
Min mamma har pratat om att plocka blåbär i säkert en månad, så idag gjorde vi slag i saken. Ute i skogen trampade vi runt bland mossan, hukade och spanade och kom hem med säkert en halv liter blåa bär, min lilla mamma och jag.
 
 
| Sverige, blåbär, skogen | |
#1 - - JUNITJEJ:

Så gott med blåbär! Det finns gott om dom nu.

Svar: Ja, och så användbara!
dearsally

#2 - - Sandra:

Kanske en av de bästa stunderna på året tycker jag! I blåbärsriset är det inte svårt att vara "här och nu".

Svar: Precis, man lever verkligen i nuet.
dearsally

#3 - - ISA:

åh vilken lycka! och sen göra paj på det, mums!

Svar: Ja, så rogivande att vara iväg från stress och skärmar :)
dearsally

#4 - - Christine & Paris:

Åh så nice! Jag brukade plocka massor uppe vid vårt lantställe i roslagen, men nu åker jag sällan dit denna tiden på året.

Svar: Det kanske inte finns så mycket i Skåne? Efter allt regn är det verkligen fullt här.
dearsally

Upp