Luftballonger och dejting i Stockholm

Förra veckan kantades av en kraftig förkylning och en lång hemresa till Sverige. Ett par dagar i sängen och många alvedon senare mådde jag bättre och fick besök av min vän Mela. Vi lärde känna varandra för fem år sedan när vi båda tänkte bli statsvetare. En dag åkte vi till Stockholm där min lillasyster Gabrielle bor. Eftersom Mela bara har varit i huvudstaden en gång tidigare, och då mycket hastigt, gav vi henne en rundtur.
 
IMG_2638
Första stoppet var NK. Ett enormt varuhus med dyra prylar och piffig skyltning, förklarade vi. 
 
IMG_2650
Min syster som var så himla Stockholm. Korsade gatan trots rött ljus och trängde sig fram bland turisterna i Gamla Stan.
 
IMG_2654
Jag har sådan tur att ha så fina vänner ♥
Vi började bli hungriga och Gabrielle tog med oss till ett superbra vegetariskt lunchhak. Har tyvärr inga bilder men buffén var fantastisk!
 
IMG_2665
Här var vi mätta och på bra humör igen. Min lillasyster insisterade på att vi skulle gå upp till Katarinahissen, trots en höjdrädd. 
Och det gick fint! Kändes inte alls som att en stod på ostadig mark.
 
IMG_2676
Mela och jag drog oss tillbaka till centralen för en fika innan vi tog halv sex-tåget hem. Min syster gick och jobbade på sin podd.
Kolla in Updejt vettja! En podd om dejting och kärlek. Finns även på Itunes.
 
| Stockholm, dejting, podd | |
#1 - - ISA:

får jag gissa, lunchstället var vid medis!? :D

Svar: Ja! :)
dearsally

Upp