Att välja sina tillfällen

Allt som oftast tänker jag hur kul det vore att dokumentera fler stunder i livet. Att istället för att bara gå runt med minnesbilder i huvudet ha faktiska fotografier från speciella och vardagliga stunder. Dessvärre tycks jag sällan välja rätt tillfälle att ta med kameran. Det händer att jag tar med den, det gör det absolut, men oftast då jag inte känner för att fotografera eller när det på något vis känns olägligt, i exempelvis skumma miljöer eller när man är man folk som går snabbt så att man hamnar långt efter om man stannar för några bilder. Andra gånger, så som igår när vi firade den spanska nationaldagen, hade jag inte en tanke på att att hänga kameran över axeln. Tråkigt för både er och mig. Men jag tog att par mobilbilder. Det får duga helt enkelt.
 
Igår var alltså Spaniens nationaldag. Man har berättat för mig att det var dagen som Christoffer Columbus "upptäckte" (vi vet ju att det redan bodde folk där) Amerika. Dessutom var det el día del Pilar, som råkar vara det spanska civilgardets skyddshelgon. Eftersom Spanjorens far är en guardia civil åkte vi på deras högst formella firande. Vi var finklädda från topp till tå, lyssnade till medaljutdelning (det var svårt att se pga mycket folk) och åt mat på stående fot. Enligt tradition hålls en kyrklig mässa på förmiddagen, men den hoppade vi över.
 
Här var vi på medaljutdelningen. Sen trängdes vi med alla andra hungriga firare i en lokal där ölen flödade och vi försökte få i oss mat. Inte helt lätt när alla andra har samma tanke.
 
Ja, det var den måndagen.
| Spanien, nationaldag | |
#1 - - Mamma:

Spännande dag låter det som, glöm inte kamera för just rätt stunder.

Kram

Svar: Jag får påminna mig själv :)
dearsally

#2 - - Pappa :

Det behöver inte alltid vara toppkvalitet på bilderna, mobilbilder är inte att förakta. Använd mobilen när inget annat finns till hands.

Svar: Det är nog inte en helt dum filosofi :)
dearsally

Upp