Dagar som går

 
Dagarna går ganska fort nu och innan man hunnit blinka är det helg och helgen är över. Dessa två heliga dagar har jag hunnit med att: 
 
♦ övningsköra min nya bil (jag har en bil! Men det tar lite tid att vänja sig vid den spanska trafiken, därav övningskörandet)
♦ träffa min gamla au pair-familj som är anledningen till att jag kom till Spanien i november 2009
♦ äta middag med amigos på en livad gata i Triana (ett av Sevillas mer traditionella kvarter)
♦ mumsa på en fantastisk glass (Rayas vid Puerta Jerez. Tips!)
♦ bevittna ett nästan-rån (en kvinna blev nästan av med sin handväska men märkte att något höll på att hända)
♦ bli besviken över utbudet av bakingredienser
♦ baka en tårta med mix från ett paket
♦ ha dejtkväll med Spanjoren
♦ och dessutom mindre roliga saker som att städa, tvätta och sånt
 
En fullspäckad helg alltså. Hoppas att er helg också var händelserik eller kanske lugn om ni föredrar det.
 
Bilden kommer från förra helgens tur till Carmona, som är en liten by utanför Sevilla. Fin va?
 
Spanien | Sevilla, Spanien | |
#1 - - Home2tiny:

Ja en helg försvinner fortare än en avlöning....... Men jag tror till och med att tråkgöra som tvätt och städ hade varit roligt om jag bodde i Spanien. En underbar bild. Kramisar Tina

Upp