Effektiva helger

 
När en är nyinflyttad på ett ställe och fingrarna kliar efter att få saker i ordning, fint och organiserat, den känslan ni vet? I lördags var min gräns nådd och jag och Spanjoren åkte in till centrum. Vi hade också kunnat åka till Ikea, men det gör en inte på helger. Bara i akuta nödfall eftersom det är SÅ MYCKET FOLK där. Så vi provade lyckan i centrum. Det har öppnat några nya glasställen här sedan jag sist bodde i Sevilla. Vi provade ett med mycket folk i kö. Min vita skapelse i bägare är citronglass. Fräscht och svalt i värmen.
 
På jakt efter tandbortskopp och förvaring hittade vi Tiger. Det är en dansk butik med roliga  och praktiska prylar. Det var helt fantastiskt skönt att känna sig som hemma bland den skandinaviska stilen. Kom hem med en hel påse full. Saker som gör att en plats känns som ett hem. Och nu är det på gång. Hemtrevnaden börjar infinna sig.
 
 
Spanien | Sevilla, Spanien, shopping | |
#1 - - ISA:

vad härligt att du börjar landa på plats! Hoppas vi får se ert crib sen? ;)

Svar: Det kommer! :)
dearsally

#2 - - Michaela:

Åh va kul D ska bli spännande och se hur det blir sen i lägenheten :) Kram från ett höstigt Växjö

#3 - - m:

Alltid lika roligt och följa din blogg.

#4 - - Casa Annika:

Har ni varit pa Fiorentina pa Calle Zaragoza? Mitt favoritglasstalle! Hasselnotsglassen ar fantastisk1 Och choklad med ingefara.

Svar: Oj, det låter spännande! Det har var La Abuela bredvid katedralen.
dearsally

Upp