2015 - Årssummering

Trots att det redan är mitten av februari tänkte jag att vi tar ett titt på mitt 2015.

Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut?  

Ja, flera saker faktiskt, som att driva ett konstgalleri och få mitt första jobb efter examen. Första halvan av året bodde jag i Berlin, där jag aldrig varit innan. Jag köpte min första bil, a.k.a the Black Pearl. Och så flyttade jag ihop med Spanjoren.

Genomdrev du någon stor förändring?

 Jo, jag flyttade flera gånger och började nya livsprojekt.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? 

Nej, inget bebisgull i år heller.

Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas? 

Kanske den 16 maj när min barndomsvän gifte sig eller den 23 augusti då jag flyttade till Spanien på obestämd tid.

Vilka länder besökte du? 

Storbritannien (England, Wales och Skottland), Tyskland, Sverige (får väl räknas eftersom jag inte bor där längre) och Spanien.

Bästa köpet? 

Måste vara någon av alla de möbler vi köpt till lägenheten.

Gjorde någonting dig riktigt glad? 

Att åka hem till Sverige när jag bott på annan plats.

Saknar du något från år 2015 som du vill ha år 2016? 

Nä. Vill ha ett annorlunda 2016. Stabilitet och sånt. 

Vad önskar du att du gjort mer? 

Ringt till de personar jag saknar.

Vad önskar du att du gjort mindre? 

Tackat nej och tackat ja.

Favoritprogram på TV?

Spansk tv är så himla dålig... Men jag gillar dokumentärer och livsstilsprogram.

Bästa boken du läste i år? 

Var ganska dålig på att läsa under 2015. Det var helt enkelt inget bra bokår för mig.

Vad var din största framgång på jobbet/med plugget 2015? 

Hallå, jag tog ju examen efter fem år på universitetet (varav de två första hjälpte mig att hitta rätt). Toppar allt. 

Din största framgång på det privata planet?

Att bli sambo med Spanjoren.

Största misstaget? 

 Äsch, tror inte på att älta saker.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 

Kanske gladare, men också ganska ängslig inför framtiden.

Vad spenderade du mest pengar på?

Resor och flytten. Och min bil.

Något du önskade dig och fick? 

Fick så himla många bra saker i julklapp.

Något du önskade dig och inte fick? 

 Är ganska nöjd, faktiskt.

Vad gjorde du på din födelsedag 2015? 

Drack juice med Sofia på ett vegancafé.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 

Hmm... Tydligare rutiner kanske.

Vad fick dig att må bra? 

 Att vara i Sverige.

Vem saknade du? 

Många. Mina BFFs Mela och Alex, min familj, Spanjoren. Annars har jag blivit ganska bra på att inte sakna.

De bästa nya människorna du träffade? 

Gänget i Berlin. Underbara!

Mest stolt över? 

Att jag har ett jobb som engelsklärare i Spanien i en tid när var fjärde person är arbetslös. 

Högsta önskan just nu? 

Att min nyvunna motivation och pepphet inför året håller i sig. 

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?

Skriva mer. Skapa mer. Njuta mer. Vara mer.

Dagar | 2015, årssummering | |
#1 - - Pappa:

Härlig blogg, och så himla fina bilder. Härligt att det går bra för dig.

Svar: :)
dearsally

#2 - - Rania {Rania Maria Photography}:

Svar: Eller hur? Åh jag längtar så...

Upp