En lördagslista om tankar just nu

 
Det här lördagen tar vi igen oss. Andrés har blivit sjuk och och jag har gjort vardagssysslor som att tvätta och handla mat för veckan. Här har vi dagens läge i listform:
 
jag måste
bli klar med de sista omdömena för den här trimestern (skolåren här är indelade i tre = trimester) innan imorgon kväll. men idag är jag alldeles för trött pga varmt. och klippa håret.
 
jag imponeras av
mig själv. att jag har överlevt det här skolåret och att jag vågade ta beslutet att tacka nej till att stanna kvar. gött att kunna lita på sig själv ändå.
 
jag längtar efter
midsommarhelgen. då ska vi fira midsommar på svenskt vis och så kommer min BFF Alex och hälsar på! alltid så fint att få besök och att få prata svenska i det verkliga livet. och sverige-resan såklart!
 
jag inspireras av
folk som flyttar till landet och skaffar höns. tror det kan vara ett bra liv.
 
jag drömmer om
att köpa inredning till lägenheten. helst vill jag ha plantor, en tvättkorg och en duschgardin. just det - glassformar också! så att jag kan göra min egen (laktosfria) glass!
 
jag googlar på
hur man bleker jeans. har ett par urlila jeansshorts som inte är min färg alls. dessutom himla svåra att matcha.
 
jag är peppad på
att vår gemensamma pool ska öppna! från takterrassen ser man den glittra med sitt turkosa vatten när solen steker. en himla teaser, faktiskt. den 18 juni, då ska jag bada!
 
Listan kommer från Niotillfem via Teknifik.
 
 
Dagar | |
#1 - - Emma, Sol som sol?:

Alltså, det där med poolen är inte schysst! Vad är det för en sadist som kom på det där...?

#2 - - Jenn - forever abroad:

Alltså så fint att du bor i Spanien! Hur hamnade du där? Och också fint att du har rötter i Piteå (jag är uppvuxen i Gällivare).

Så glad att du kommenterade i min blogg och att jag hittade hit, här vill jag nog stanna ett tag... Drömmer för övrigt själv om att "få bo" i Spanien eller Italien en dag.

Svar: Haha, fakiskt är min pappa från Malmberget! Ja, livet här kan verka drömmigt, men personligen tycker jag att Spanien är bättre för semester.

Tusen tack för din fina kommentar! :)
dearsally

#3 - - Jenn - forever abroad:

Okej såg nu på din Bloglovin presentation att det var pga kärleken, bästa anledningen.

Upp