Framtidskval

Hej.
 
På sistone har jag fyllt mina dagar med massor av jobb (att skriva omdömen och rätta prov för 50 elever tre tar himla massa tid), en del vila pga sjuk och tusen funderingar inför framtiden. I ärlighetens namn har flytten till Spanien varit en så omtumlande historia att jag knappt minns de första månderna. De är ett enda stort blurr av vaga fragment. Nu har vi redan inne i mars, skolåret är snart över och jag har en del beslut att fatta. Ska jag fortsätta på mitt jobb? Ett jobb som tar mycket (obetald) tid och som har påverkat min hälsa negativt. Ska jag leta efter något annat? Stanna kvar i Sevilla? Som ni förstår är det mycket som måste tänkas på, och kanske, kanske kan den där knuten i magen redas ut.
 
 
Dagar | |
#1 - - Sandra:

Stor kram till dig i jakten på de rätta besluten!

Svar: Tusen tack för pepp!
dearsally

#2 - - Casa Annika:

Ska vi ses någon dag snart? Gå på bio?

Svar: Gärna! Låt oss höras över WhatsApp :)
dearsally

#3 - - ellestad.blogg.se:

En ska aldrig vara kvar någonstans som inte känns rätt och som gör att en får en klump i magen. Men förstår att det är svåra beslut. Massa styrkekramar <3

Svar: Det är så sant, man får icke glömma sitt egenvärde. Kram <3
dearsally

#4 - - Anna María:

Låter som stora beslut du behöver fatta. Jag kan tycka just de besluten är lite läskiga, men det är så skönt när en väl kommer fram till något. Hoppas du kommer till ro i ditt beslut. Lycka till!

Svar: Jo, det är lite läskiga, särskilt om man är obeslutsam som jag. Tack snälla för de peppande orden :)
dearsally

#5 - - Erika:

Stora val och funderingar är alltid svåra. Lycka till! =)

Svar: Tack snälla!
dearsally

#6 - - tove:

Vad är det för jobb du har? Jag har missat att följa din blogg på ett tag, förlåt...

Svar: Jobbar som lärare i engelska. Ingen fara, kul att du är tillbaka :)
dearsally

Upp