En helg i maj

Längtar efter fint väder och helger på stranden ♥ 
 
Den här helgen gick lika snabbt som den kom. Det regnar i Sevilla och det gråa vädret har en tendens att smitta av sig på mig. Både Spanjoren och jag har känt oss lite småsjuka, och vi har mest stannat inne och knappt åkt någonstans. I lördags kväll samlade vi dock ihop vår energi och åkte vi in till Sevillas centrum för att råda bot på tristessen och träffa våra vänner Javi och Sofia innan de åker till Ecuador på onsdag. Vi hade bokat bord på en riktig snackis till restaurang - Nikkei. Deras koncept skiljer sig från de vanliga spanska tapasställena. Deras meny bjuder på en fusion mellan peruansk och japansk mat. Hur spännande? Vi provade innovativ sushi och tonfisktataki med alger och potatisskum. Ni hör ju vilka spännande rätter! Restaurangen ligger på Alameda och jag rekommenderar verkligen att man bokar bord, om man ska dit. Stället blir snabbt fullt.
Igår åkte vi som vanligt till svärisarna för söndagslunch. Jag fick min favorit - paella - medan de andra festade på ugnsbakat lammkött. Det sjöngs "cumpleaños feliz" och vi blev serverade spansk äppelpaj till efterrätt. Spanjoren fyller nämligen år på tisdag (hela 27 år blir han!) och givetvis skulle det firas.
 
Så var min helg. Hur var er?
 
Dagar | Andalusien, Sevilla, restaurang | |
#1 - - Lili:

"Tonfisktataki" jag måste googla för att ens förstå vad det är, så mycket spännande ja!

Min helg har varit en massa sjukdom! Åkte lite longboard i fredags och jobbade i lördags men annars har jag bara vilat och tyckt synd om mig själv som behövt göra det. xD

Svar: Men om man jobbar på helgen är man i varje fall ledig i veckan. Inte fel det heller :)
dearsally

#2 - - Wilda:

Åh vilken helg! Så målande du beskriver det. Jag kan känna dofterna och smakerna och föreställa mig miljön framför mig. Starkt!

Jag har haft en tuff helg med hastig sjukdom som jag kände igen som hjärnhinneinflammation. Spenderade gårdagskvällen på akuten men blev snabbt bättre och fick åka hem. Nu ska de undersöka vad det kan vara. Idag är jag mest matt. Hoppas på en bättre vecka och önskar också dig fina dagar framöver!

Svar: Tack för komplimangen. Om du någon gång åker till Sevilla kan det absolut vara värt ett besök :)
Fy, hjärnhinneinflammation är inte att leka med. Skönt att du blev bättre snabbt och hoppas du kan vila ut och få tillbaka energin!
dearsally

#3 - - Anna María:

Låter som en riktigt härlig resturang. Min helg var lång och så himla fin. Masa sol och värme med sommarkänslor. Älskar att jag sitter på jobbet barbent och utanför skiner solen. Även om helgen var lång vill jag ha en till likadan på en gång!

Svar: Vad härligt med sommarkänsla! Det kan jag sakna här i Spanien när solen alltid skiner och på sommaren är det dövarmt, så det är liksom inget man längtar efter. Haha, ja, mer helg!
dearsally

#4 - - Emma, Sol som sol?:

Ser ut som en jätte har tappat en vinkork där i vattnet. Häftig klippa!

Först läser jag om Annika som äter paella och sedan även du. Gu så gott! Nu är jag ju jättehungrig!

Svar: Ja, det är precis det - en jättekork!
dearsally

#5 - - Biggeros:

Det låter som en restaurang för mig. Lite spännande tapas rätter. Fy, hundar vilket väder vi har/haft. Nu vill jag ha sol. Längtar även efter strandhugg. Stora gratulationer till din man. Kram

Svar: Det är kul med tapas som är något annat än det gamla vanliga. Prova om du åker till Sevilla. Tack för gratulationerna! :)
dearsally

#6 - - tove:

Nu börjar jag nästan gråta! El tapón del océano! Har du varit där? På Matalascañas som bilden föreställer? Om inte - åk dit! Själv åker jag dit om ca 40 dagar. Det ska bli så skööönt med semester i Spanien hos världens bästa svärföräldrar och svärfamilj. Jag längtar! :)

Svar: Visst är det så! En dag ville jag se havet så vi åkte dit, annars åker vi nästan alltid till Solkusten för strand och bad. Njut av semestern!
dearsally

Upp