En riktigt bra souvenir

 
Dessa tjusiga polaroidvykort knep jag i Barcelona vår sista dag där. Tanken var att de skulle skickas till min farmor och mormor, men eftersom Spanien är ett katolskt land och detta var en söndag var alla butiker där frimärken kan inhandlas stängda. Det gör inget. Kanske skickar jag dem från Sevilla, kanske behåller jag dem. Vykort är för övrigt en utmärkt souvenir som tar lite plats och som dessutom kan skickas vidare och på så sätt sprida lite gläjde när man själv har tröttnat. Personligen föredrar jag absolut ett vackert kort i stället för krimskrams. Dessutom gör de sig fint på väggen, anslagstavlan eller kylen, och blir fin påminnelse om resan.
 
Skickar ni vykort när ni reser? Samlar ni på några souvenirer?
 
Dagar | |
#1 - - josefine:

ville bara kika in och önska dig en trevlig dag :)

#2 - - Victoria:

Superfina! Smart att använda som vykort!

Svar: Dessa köpte jag som vykort :)
dearsally

#3 - - josephine Asplund:

Hoppas du får en fin eftermiddag & några roliga planer för resten av dagen?! Kram<3

#4 - - Cassandra Haraldsson:

Åh, är ju så kul att fota med en polaroid :D

Svar: Önskar att jag hade en sån kamera själv! Dessa kommer från en kiosk.
dearsally

#5 - - Emma, Sol som sol?:

Jag brukar försöka göra det, skicka vykort alltså. I alla fall till mina föräldrar. Men det är sällan man får några numer. Trist.

Jag änskar jag hade något speciellt jag samlade på, typ äggkoppar eller likande men nä. Och de där vanliga sakerna bara står där och samlar damm sedan.

Snyggt nagellack du har, förresten!

Svar: Det är mysigt att både få och skicka vykort, tycker jag. När jag var yngre samlade jag på små porslinsklockor (sånna som plingar), men när jag rensade ut mitt flickrum för några är sedan insåg jag att de bara stod och skräpade. Praktiskt ska det vara!
dearsally

#6 - - Anna María:

Jag skickar vykort till min farmor och mormor och morfar när jag reser. Mest för att de också ska få en hälsning utomlands ifrån när jag smsar och skickar whats app med resten av familjen. Men håller med om att vykort är så fint att spara som en souvenir.

Svar: Med whatsapp kan en ju ta mycket mer personliga bilder och dela med vänner och familj. Har inte tänkt på det så mycket som en hälsning, men det har du ju helt rätt i!
dearsally

Upp