Så vill jag forma mitt 2017 - one little word

 
Inspirerad av Sandra och Maria har jag bestämt att låta konceptet "- one little word" vara i fokus under mitt 2017. För er som inte har hört talas om detta tidigare handlar det alltså om ett ord man väljer med omsorg som ska prägla ens kommande år. Det är inte ett nyårslöfte utan mer som en ambition. Mitt ord för 2017 är välmående.
 
För mig handlar välmående främst om mental hälsa och såklart är det något som alltid bör prioriteras, men ibland kan det hamna i skymundan utan att man ens märker något. Till exempel när man har ett jobb man inte trivs med, rutiner som inte fungerar eller kanske när man är i ett förhållande som tynger ner istället för att lyfta en.
 
Förra året gjorde jag en del förändringar i min tillvaro för mitt eget välmåendes skull. Jag slutade på en arbetsplats full av negativ energi, läste unversitetskurser på distans och gick på mängder av soliga powerwalks. Jag som inte tränat på ett år skaffade mig ett träningskort och började komma i rutin igen.
 
I år vill jag fortsätta hålla fast vid den positiva energi som gör mina dagar lite bättre, i privatlivet och arbetslivet, i relationer och hur jag planerar min fritid. Jag tänker börja en kurs i spanska, fortsätta utveckla min kreativa sida och söka vidare efter nya utmaningar. Jag vill satsa mer på bloggen och låta den nå sin maximala potential, och fota mer. Kanske gå en kurs. Fortsätta äta mat jag mår bra av och spendera mindre tid på sociala medier.
 
Hur tänker ni kring ert 2017?
 
Dagar | bo i spanien, one little word, välmående | |
#1 - - Emma, Sol som sol?:

Det där låter som ett bra koncept!

Kreativitet är bra! Att få utlopp för den, då ryser hela kroppen av välbehag.

Måste bara försöka fokusera kreativiteten lite, för min del. Helt till något inkomstbringande. :)

Svar: Ja, kreativitet är absolut något man mår bra av. Hoppas du hittar något sätt som passar dig!
dearsally

#2 - - mamma:

Välmående var ett bra val och bland det viktigaste i livet. Allt ska handla om att man faktiskt mår bra och inte låta energi tjuvar ta all energi av en. Klokt val tycker jag gumman.

Kram mamma

Svar: Ja, verkligen. :)
dearsally

#3 - - Pappa :

Låter genomtänkt och klokt, ser fram emot fina bilder och bloggar.

#4 - - sandra:

Åh, blir så jäkla glad och pepp över att läsa det här, Simone. Heja dig för DITT välmående är ta mig tusan det allra viktigaste i ditt liv!

Svar: Tack själv för inspirationen och peppen!! :D
dearsally

#5 - - Wilda:

Så viktigt ord! Verkligen det allra viktigaste. Mitt ord blev NÄRVARO. För att jag behöver vara här och nu mer, inte oroa mig för framtiden, ta del av allt det vackra som finns precis just nu och göra saker helhjärtat. Inte stressa igenom relationer och saker som känns meningsfulla.

Svar: Närvaro, vilket bra ord! Så viktigt att leva i nuet och uppskatta det man har här och nu. Känns som att det försvinner mer och mer.
dearsally

#6 - - Beatrice:

Jag har kanske inte tänkt på det som mitt ord för 2017 innan, men i en annan övning för målplanering inför året har jag två olika som på olika sätt är det jag vill åstadkomma i år. På sätt och vis funkar båda till detta också (förutom att de är två då). Mina är Kreativitet och Balans. Båda två saker jag vill fokusera på i år. Välmående låter annars som ett riktigt, riktigt bra ord att fokusera på!

Svar: Att lägga in ambitioner i livet funkar nog minst lika bra. Både kreativitet och balans är viktigt att bejaka tror jag. Särskilt balans. Så lätt att man glömmer bort sig själv och bara maler på. Hoppas du uppnår det du vill!
dearsally

#7 - - Katarina:

Tänkvärda ord.

Men varför vill du spendera mindre tid på sociala medier? Det är ju det bästa stället på jorden. ;)

Fin blogg och fint ord att använda 2017. :)

Svar: Jag försöker leva efter devisen att jag vill ha en massa fina minnen när jag dör, och tycker inte att sociala medier tillför särskilt mycket i det avseendet. För mig handlar det mest om slötid när jag hade kunnat göra något produktivt som att skriva, måla, fota eller något annat jag tycker om.
dearsally

#8 - - Katarina:

Ja jag förstod. Ville bara skoja till det lite. Sociala medier skapar ju också gemenskap. En massa positivt :)

Svar: Ja, absolut. Finns ju massa bra med det också! :)
dearsally

Upp