Dundret

Såklart kan man inte köra förbi Gällivare utan att fara upp på berget strax utanför staden. Dundret, som är ett lågfjäll (Wikipedia, vilken källa till kunskap!), bjuder på en sån här fin utsikt över Gällivare och Malmberget. Här kan en dessutom åka skidor under vinterhalvåret.
 
Toppen på berget tycks vara 747 m över havet enligt vissa, och 823 m enligt Wikipedia.
 
 Luften är så frisk som en tänker sig är fjälluft är och jag fick direkt flashback till mina somrar i norska Nordkap.
 
 Int kan man va på ett fjäll och int stöta på en ren, int.
 
Det finns några leder en kan gå på fjället, men sällskapet var dåligt förberedda i jeans och stadssneakers. Dessutom skulle vi ju vidare till Kiruna. Det får bli en annan gång helt enkelt. På återseende, Dundret.
 
Dagar, Sverige | Dundret, Gällivare, Sverige, fjäll, sommar | |
#1 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Åh, vad vackert :D

Svar: Superfin plats!
dearsally

#2 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Wow så vackert!

#3 - - Ida ❉:

vad fina bilder :)

#4 - - Nike - inredning, trender och studentliv:

Åh, jag satt precis här och tänkte att jag måste fylla mitt fjäll-konto lite. Så länge sedan jag andades fjälluft. Nu blev ju denna längtan ännu mer påtaglig. Men så fint!

Svar: Känner detsamma. Fick verkligen mersmak för fjäll :)
dearsally

Upp