Sevilla igen

 
Vi slogs av värmen och den fuktiga luften när vi steg ur planet i lördags natt. Den tunna jackan jag hade haft på mig under flygningen hittade sin plats över armen. Andrés familj mötte oss och vi småpratade på spanska. Innan jag flyttade hit hann jag alltid tappa flytet i spanskan mellan besöken, men inte den här gången. I Sverige fick Andrés chans att öva på sin svenska och blir bättre för varje gång. Nu kan han förstå ganska mycket, även om pratandet är begränsat. Han pratade lite svenska med min farmor och hon chockade oss alla när hon pratade engelska. Det var väldigt imponerande att se att så många svenskar är riktigt duktiga på engelska, och att de flesta vågar prata. I Spanien är det helt annorlunda. 
Igår kom vi hem till Sevilla. AC:n går på högvarv, men vi svettas ändå. Augusti, den varmaste månaden är här, och de svala nätterna i norr känns långt bort.
 
Dagar, Spanien, Sverige | |
Upp