Barcelona - pt. 2

Barcelona - så mycket att se, så lite tid! Vi fortsätter med fredag eftermiddag.
 
Gaudi - Barcelonas stolthet. Jag minns när jag läste spanska på gymnasiet. Den här byggnaden fanns på bild i min lärobok och var en de saker som jag då associerade med Spanien. Såklart har min vy av vad Spanien är vidgats mycket sen dess, men jag minns ändå känslan av att det här huset var Spanien, liksom paella och ett varmt klimat.
 
Vi satte oss på ett torg fullt av duvor och tog in storstaden. En pojke la sig mitt bland duvorna. Inget för fågelrädda.
 
Den här marknaden hamnade vi på och det fanns hur mycket som helst att titta på. Frukt & grönt, juice, flådda djur och en och annan djurhjärna. Ganska exotiskt och väldigt billigt. 
 
 En fin regnbågsgränd.
 
Vi gick så himla mycket den här resan. Åkte knappt kollektivt. Vandrade lite över sex mil på tre dagar. 
 
Vi återvände till vårt hood på andra sidan triumfbågen. Och där var den dagsdokumentationen slut! Kameran lämnades på hostellet och gänget gick på restaurang. Himla fin första dag på den här weekendresan.
 
Det är är del två av Barcelonaresan. Del ett hittar du här:
 
 
Spanien | Barcelona, Spanien | |
Upp