Barcelona - pt. 4

Sista dagen av Barcelona-resan. Den här dagen hade vi ett planerat att åka till Park Güell. Vi tog bussen från vår stadsdel i stället för att gå hela vägen uppför berget igen. Andrés och jag hade dessutom med oss all packning eftersom vi skulle åka hem till Sevilla på kvällen, men eftersom vi hade ryggsäckar gick det lätt ändå.
 
Att gå in i parken är gratis, utom vissa delar. En av mina favoritfilmer Vicki Cristina Barcelona spelades delvis in här, men bara konsten och utsikten gjorde det värt att betala lite extra.
 
Mosaikbänken och utsikten över Barcelona.
 
Två gulliga svenskor...
 
... och en gullig spanjor utgjorde sällskapet.
 
När vi var klara med parken gick vi ner för berget.
 
Och hittade en thaimarknad! Tyvärr hade vi redan ätit när vi kom hit, men det fanns hur mycket thaimat som helst! Något som det annars råder brist på i Spanien. I flera av stånden fanns bilder på thailändska kungafamiljen. Fick mig att tänka på den gången jag jobbade i Norge och prinsessan av Thailand hälsade på, trots att hon var sjuk. Min viktigaste uppgift den dagen var att vakta den kungliga rullstolen prydd med jaguarhuvuden i silver. True story.
 
Tre gamla konstgallerister var såklart tvugna att spana in konstutbudet på ett av Barcelonas gallerier. Dessvärre hade jag väldigt lite plats till övers för en tavla i min packning, men sånt här är ju annars en perfekt souvenir! Vi slog oss ner på ett kafé för en fika och någon timme senare sa vi hej då till ett regnigt Barcelona och två fina Berlinvänner och tog flyget hem till Sevilla.
 
Det här är del fyra i Barcelonaresan. Del ett, två och tre hittar du här:
 
Spanien | Barcelona, Spanien, resa, weekend | |
#1 - - rxbin.blogg.se:

Barcelona är sååååå fint! :D

Svar: Det är det verkligen.
dearsally

#2 - - Cassandra Haraldsson:

Såå fina bilder! :)

#3 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

ÄÄÄÄLSKAR Vicky Christina Barcelona. Så himla sensuell film :D

Ja, vad kul, min arbetsplats är en privatskola som HETER Språkskolan, haha ;) Nästan samma sak... inte...

#4 - - Mikki:

Vilka härliga bilder :)

#5 - - Mikaela:

Ååååh ÄLSKAR Barcelona, fick akut-längtan dit nu!

Svar: Förstår! Vill åka tillbaka :)
dearsally

#6 - - Linnea Aurora:

Åh, Barcelona ser SÅ fint ut! Vill verkligen besöka det snart!

Svar: Gör det, perfekt för en weekend :)
dearsally

#7 - - Bambi:

Åh Barcelona är så vackert! Önskar verkligen att jag hade råd med en utlandsresa just nu. Det hade INTE varit fel känner jag :P

Svar: Sverige är också himla fint. Hoppas det vackra vädret kommer tillbaka.
dearsally

#8 - - Lovisa:

De där mosaikbänkarna är ju alldeles fantastiska! <3

Svar: Så fina!
dearsally

Upp