Kastanjeutflykten

I fem dagar har jag varit sjuk. Att vakna utan röst denna kyliga söndagsmorgon gjorde att vi fick ställa in våra planer helt och hållet. Egentligen hade vi bokat en weekendresa i Ronda, och hade tänkt vandra i den spanska naturen den här helgen. Spanjoren hade tagit ledigt på fredagen, men planerna fick ställas in pga av sjukdom. Vi tänkte att om jag blev bättre hade vi kunnat göra en utflykt idag, men pga halsont och ingen röst fick planerna ställas in en gång till. Trist! 
 
För några veckor sedan var vi ju ut och plockade kastanjer. Hoppas, hoppas att vi kan få till en liknande utflykt snart igen.
 
 Naturen var så fridfull och härligt grön.
 
Utsikten över vita hus och tegeltak från småstaden.
 
 Husen var vita.
 
Och löven härligt höstgula.
 
Dagar | Andalusien | |
#1 - - Pappa:

Jättefina bilder, va synd att ni fick ställa in utflykten. Hoppas du blir frisk snart.

Svar: Ja, det var trist. Tack, nu verkar förkylningen ha gått in i en fjärde fas :/
dearsally

#2 - - Sandra:

Bilden på tegeltaken alltså <3 Hoppas att du mår bättre nu!

Svar: Så himla spansk by, med vita hus och tegeltak. Tack fina du!
dearsally

#3 - - Rania { Rania Maria Photography }:

Svar: Åh är det ett bra program? Sett väldigt lite med Leila faktiskt. På Pinterest samlar jag mest inspiration för vintern som årstid faktiskt, det inspirerar mig mer faktiskt. Jag förstår verkligen att det är svårt med julkänslan i ett land som Spanien, då får man ta i lite extra och lite tidigare ;) Skönt att du ska hem över jul - den skandinaviska naturen gör mycket! Vad sysslar du med i Spanien? :D

#4 - - Rania { Rania Maria Photography }:

Svar: Nä det är aldrig skoj, man är så orkeslös :( Men jag är inte förkyld speciellt ofta så ska faktiskt inte klaga. Men jag hade ju gärna sluppit ändå :P Åh men så spännande! Vad starkt av er att ha ett distansförhållande så länge! Hur trivs du i Spanien då? kan du språket? Ah nä, det förstår jag. Men att gå ut på nätet och kolla på SVT Play och TV4 Play fungerar va? Då kan du ju kika på Jul Med Ernst där snart! Krya du med, hoppas våra förkylningar går över snart!

Svar: Det tar såklart ett tag att vänja sig vid allt här, men det är ju lättare när en kan språket lite :)Ser fram emot mys-Ernst! <3
dearsally

#5 - - lovisa:

åh, så barndomsnostagliskt med kastanjeplock! <3 (även fast jag mest vill minnas att jag la dem i jackfickorna och använde som kastvapen vid skolgårdsbråk... hehe)

Svar: Haha! Ja! Tråkigt att svenska hästkastanjer inte går att äta :(
dearsally

#6 - - Rania { Rania Maria Photography }:

Svar: Jag är inte heller där speciellt ofta, det är så väldans långt dit så när man väl far vill man ha tid att vara där ett tag. tack! :)

Upp