Ett skepp kommer lastat med kontorsmaterial

Med håret på ända och en ganska nyvaken uppsyn svarade jag i vår porttelefon igår förmiddag. Det var posten som kom med ett paket. Den buttra postdamen förstod genast, antagligen på mitt namn, att jag inte var spansk och bad mig skriva under och plita ner mitt passnummer, i stället för det vanliga spanska "personnumret" och vi sa artigt hej då.
 
Paketet kom ända från Storbritannien och innehöll nytt fint kontorsmaterial som jag beställt + ett par hemligheter till Spanjorens stundande födelsdag. Tänker att jag kan bli mer motiverad att söka roliga jobb och planera bloggandet bättre med snygga hjälpmedel.
 
I paketet fanns bland annat den här fantastiskt fina kalendern, som är det andra jag äger. Handgjord i Italien, omslag i läder, återanvänt papper fritt från syra. Så lyxig men kostade bara £8!
 
I paketet fanns också pennor i retrofärger och dessa gulliga bokmärken med djur. Kaninen har redan fått hoppa in i poketboken jag läser just nu.
 
10 rullar washitejp och en magnet i läder som håller hörlurarna trasselfria och som pryds av en tjusig fras är också nykomlingar i ordningen och reda-familjen här hemma. Allt kommer från The Journal Shop.
 
Dagar | |
#1 - - Michaela:

Åh va härligt, sånt som gör livet lite roligare och mysigare :)

Svar: Visst är det så? :)
dearsally

#2 - - Biggeros:

Så härligt med ordning och reda på torpet😉
Här skriver jag i under med en krummilur. Ingen NIE. Det beror väl även på vad det är. Jag har fått göra det i början. Hon kunde ju vara lite gladare.... kramis

Svar: Fick skriva under med både namn och ID-nummer, och hon var väldigt tydlig med att numret skulle skrivas ut. Men ja, gladare hade hon kunnat vara!
dearsally

#3 - - Ida:

Men NEJ så fina saker :´C Jag känner på mig att det blir en beställning därifrån inom en snart framtid.. även fast jag verkligen inte borde.. jag är besatt av anteckningsböcker.. det är ett problem...

Så snygga bilder också! :)

Svar: Kvalitativa fina anteckningsböcker <3
dearsally

#4 - - Sandra:

Men åh, vilken dröm! Att få gå och kika i olika pappersaffärer och bland kontorsmaterial är typ det bästa jag vet. Så härlig känsla!

Svar: Instämmer i det :)
dearsally

#5 - - Wilda:

Wow! Känner hur det kliar i fingrarna av ditt inlägg. Ska spara länken till den sidan till hösten när jag börjar min utbildning. Då kan jag behöva lite nytt att skriva i. Speciellt också med tanke på att jag börjat med Bullet Journal i år - mycket bra grej för övrigt! Boken blev jag alldeles förälskad i. Härligt färgval!

Svar: Kul att du inspireras! Ett tips är att kolla in deras prickiga anteckningsböcker om du är sugen på en billigare variant av Bullet Journal :)
dearsally

Upp