Piteå

Jag går igenom mina bilder från norr och förundras över hur jag har kunnat missa att fota så många vardagsögonblick. På bilderna finns mest landskap, några få med människor. Här är några av dessa.
 
Min syster Gabrielle jobbar på en filminspelning i Luleå i sommar och passade på att komma till Piteå innan vi åkte till Lappland. Vi kollade in loppisen på havsbadet och kände på vattnet. Hon sparkade av sig skorna och vadade ut i det kyliga havsvattnet. Fikade hos farmor gjorde vi såklart också.

Andra dagar åkte vi på fler loppisar, gick promenader i barrskog och slogs med mygg, åt pitepalt på världens enda paltzeria och knallade runt bland gamla hus i kyrkobyn.
 
Det allra bästa var nog ändå när pappa, min farbror, Andrés och jag åkte vattenskoter till en ö i Piteälven. Över elden grillade vi korv och värmde våra kroppar. När solen gått ner och var på väg upp igen åkte vi tillbaka mot hamn. Vi hämtade kamerorna, och innan solen hunnit sig upp över trätopparna på andra sidan älven bevittnade vi soluppgången en tidig morgon i juli.
 
 
Dagar, Sverige | Piteå, Sverige | |
#1 - - Sandra:

Älskar både bilderna och texterna lite mer just nu när mina egna äventyr är lätträknade. Så fint!

Svar: Fint att du uppskattar dem, Sandra! :)
dearsally

#2 - - Charlotte Uleskog:

Tycker verkligen om bilder som är i form av den översta och nedersta :) Blir något drömskt över att stå och blicka ut över havet :)

Svar: Håller med, drömskt och uppfriskande i själen :)
dearsally

#3 - - Sandra:

Herregud va vackert! Jag älskar norrland!

Svar: Jag med, så vackert!
dearsally

#4 - - Ida ❊:

härliga blder :)

Upp