Kväll och fredag

Tiden går for när man har roligt, och oerhört långsamt när man är sjuk. För att råda bot på tristessen som per automatik uppstår i samband med huvudvärk, halsont och snuva bestämde vi oss för att gå ut på fredagskvällen. Det var ju trots allt dejtkväll och nerskrivet i kalendern. Vi klädde upp oss och satte oss på tunnelbanetåget mot centrum. Vi kikade i en tebutik och gick på Sevillas karaktäristiska snirkelgator. Hamnade på ett traditionellt tapasställe. Ett sånt som man bara går till om man känner till det. Och det gjorde ju Andrés. Stegen styrde därefter mot ett av Sevillas bästa glasställen. Jag känner mig lite wild and crazy och kör på kokos- och citronsmak, sa hon som egentligen inte är ett fan av fruktglass. Man lever ju bara en gång.
 
Dagar, Spanien | Andalusien, Sevilla, tapas | |
#1 - - Emma, Sol som sol?:

Egentligen ska man ju prova på de där konstiga sakerna, hur ska man annars upptäcka nya smaksensationer?!

Hoppas du nu mår bättre. Undrar hur många filmer jag själv satt och tittade på i förra veckan... Passade på att se sådant som mannen min inte vill se.

Svar: Haha, helt sant! Har annars för vana att gå på säkra kort. Tack Emma, dessa spanska förkylningar håller i sig länge tyvärr.
dearsally

#2 - - sandra:

kokos och citron låter ju som drömmen!

Svar: Det var faktiskt en smaksensation ;)
dearsally

#3 - - Bambi:

Det är de ovanliga smakkombinationerna som man ska köra på :) Citron och kokos lät riktigt gott måste jag säga. Kan tänka mig att det passade bra ihop.

#4 - - Casa Annika:

Det var ju en jättebra plan för att bota förkylningstristess!
När jag känner mig wild and crazy på ett glasställe väljer jag något som inte är hasselnötsglass. Jag ångrar mig alltid. Finns inget bättre än hasselnötsglass.
Härligt att du trivs så bra på nya jobbet!
Krya på dig!

#5 - - Rania {Rowan Tree}:

Svar: Otroligt vackert! Vad kul att du fick uppleva det i somras 🙂 Ja det är trist och lite surrealistiskt men, ska gruvarbetet kunna fortsätta så…

Upp