Morgonlistan

God måndag hörrni! Har ni haft en bra morgon? Idag ska vi kika lite på mina morgonvanor. Listan är lånad av UnderbaraClara.
 

När går du upp?
Fördelar med att börja jobba kl 16 = sovmorgon alla dar i veckan! Gillar dock rutiner, så går helst upp innan 8.30, men ställer nästan aldrig klockan. Vad är det första du gör varje morgon?
Öppnar alla fönster i lägenheten. Så gör man visst i Spanien pga inga inbyggda ventiler i väggarna. Om det spritter i benen drar jag på mig träningskläder och går på powerwalk. Annars diskar jag upp disken från kvällen innan och slår på Sveriges radio. Hur lång tid spenderar du i badrummet varje morgon?
Har ju hela morgonen på mig att göra mig klar, så ibland tar det flera sessioner, men omkring 15 minuter totalt. Är frukost viktig?
Dagens viktigaste mål, har jag hört. Lunch kl 14 gör frukosten superviktig, men helst inte för tidigt. Vad äter du till frukost?
Med massor av matrestriktioner har det tagit tid att hitta en frukost som fungerar för mig. Men just nu har vi tre som fungerar bra: corn flakes med havremjölk, choklad- och banangröt med havremjölk eller rostat bröd med marmerlad eller avokado. Brödet är det enda jag kan äta utan att må dåligt och finns i en brödbutik i Andrés föräldrars hemort. Så mest blir det flingor och gröt. Frukosten avrundas alltid med en kopp te. Är du morgontrött?
Pigg när jag får sova mina åtta timmar. Annars, ganska så morgontrött och opratsam. Vad har du för alarm?
Min inre klocka, dagsljus och då och då en analog väckerklocka. Hur ser en perfekt morgon ut?
Solen skiner och jag går min fem kilometersrunda med en podcast i öronen. Kommer hem, duschar och äter frukost på balkongen i morgonsolen. Vad är det bästa med morgonen? Att få göra mig redo inför dagen i min egen takt.
Hur går du helt klädd på morgonen?
Just nu har jag ett par mjukisbyxor och en fluffig rosa teddy-tröja som det står "you're the icing to my cupcake" på. Tröjan vill jag mest ha på mig hela tiden. Så skön och humörhöjare.
 
Dagar | morgonvanor | |
#1 - - ISA:

haha glömde bort att du bor utomlands, blev lite förvånad över att du öppnar alla fönster i februari, haha ;)

Svar: Haha, det är ju inte snöstorm utanför precis!
dearsally

#2 - - Tove:

Jag ser inte hela texten! Raderna huggs av...

Svar: Knas! Ska se om jag kan fixa det. Tack för spaningen!
dearsally

Upp