Fettisdagen och helgdag i Andalusien

 
Andrés är barnsligt förtjust i semlor. Ändå sen första mötet med en semla en kall februaridag för sex år sen har han varit hooked. Så när fettisdagen sammanfaller med enda lediga vardagen i februari kunde vi såklart inte låta bli att baka några själva. Semlor till Andrés och svärfamiljen. Kladdkaka på kokosmjöl och kokossocker till mig som inte kan äta mjölkprodukter eller vetemjöl. Det är inte det att jag inte tycker om semlor, men vetskapen att en semla innebär en kväll på soffan med magsmärtor gör att jag faktiskt tackar nej.
 
Efter paella-lunchen hos svärisarna åkte vi hem och kollade lite på serier. När rastlösheten smög sig på plockade jag fram mina nya akvareller för första gången. Min mamma lärde mig måla när jag var liten, men de senaste tio åren har jag knappt hållt i en pensel . Gick inte ens bild i gymnasiet. Men det var kul och faktiskt väldigt fridfullt. Fint att kunna skapa något ändå.
 
Dagar | Andalusien, Sevilla | |
#1 - - Emma, Sol som sol?:

Vad duktig du är på att måla. Jag önskar jag kunde. Eller så är det så att jag inte riktigt vågar, att hålla i en pensel är så ... stort!

Vackra semlor ni fick till. Stackare som är både gluten- och laktosallergiker. Vet en till som är det, hon är duktig på att hitta på alternativ. Hon försöker dessutom att välja bort socker. Frivilligt! :)

Svar: Det är bara att prova! Våga måla lite och se hur det går.
Är varken gluten- eller laktosintolerant. Får bara ont i magen av vissa livsmedel. Även av för mycket raffinerat socker, så min diet är rätt gluten-, mjölk- och sockerfri den med.
dearsally

#2 - - mamma:

Så roligt och se att du inte har glömt bort att måla och rita. Jag ska också ta upp konsten i min vardag nu när jag har mera tid. Lycka till tjejen.

Svar: Hoppas du gör det! Du har ju ditt akvarellset nu.
dearsally

Upp