Så var min sommar

 
Trots att sommarvärmen kommer ligga kvar här i någon månad till tänkte jag utvärdera sommaren utifrån min lilla bucket list. Blev det som jag tänkt? Ja, och bättre. Så himla bra sommar ändå.
 
♦ äta prinsesstårta √
såklart kan man inte skippa ett besök på ett av landets bästa konditorier när en är i katrineholm. sultans bjuder på gammeldags bakverk och den bästa prinsesstårta jag vet.
 
♦ bada i en sjön √
våra första dagar i sverige åkte vi med mamma till stranden och svalkade oss i sjön.
 
♦ andas fjälluft √
jo, i abisko och narvik bjöds det på friska vindar.
 
♦ plocka blåbär
nej. inte ett blåbär har jag plockat i år.
 
♦ baka en gräddtårta √
till midsommar lagades en glutenfri variant. 
 
♦ sova på ett nattåg √
i luleå sa vi hejdå till norrland och tog tåget norrut (!) till boden och ner till stockholm. jag sov dock inte så mycket. i liggvagnen snarkade en pratglad tysk.
 
♦ gå på loppis √
jorå! i piteå köpte jag en superfin gammal glasskulare.
 
♦ ligga på stranden vid Medelhavet √
story of my life hela förra veckan. 
 
♦ cykla √
som jag har saknat att cykla. så glad att vi kunde göra det min sista dag i sverige. spanien är alltså inget vidare cykelland. cyklar stjäls och gator slutar heltvärt. i sverige är cykeln är transportmedel, här ett sätt att träna på. 
 
♦ grilla √
på pappas altan, såklart.
 
♦ äta halloumi √
har ätit så mycket halloumi. nu är suget tillgodosett ett tag framöver (och tur är det, för här tillhör det ovanligheterna).
 
♦ känna gräset mellan tårna √
jajamen.
 
♦ läsa böcker √
har hunnit läsa ut tre böcker och jobbar på en fjärde.
 
Summan av kardemumman är att sommaren var ett avbrott i vardagen, och en chans för mig att göra mycket av det jag saknar. Längtar redan till nästa år.
 
Dagar, Spanien, Sverige | 2016, bucket list, sommar | |
#1 - - Emma, Sol som sol?:

Vad bra att du lyckades fylla på behovs-förrådet.

Själv plockade jag inga kantareller eller hallon men jag plockade blåbär och körsbär. Det blev heller ingen bukett med vilda blommor men det blev två från trädgården. Cyklat har jag gjort, ätit gott, grillat och känt det ack så torra gräset mellan tårna så flip-flopsen åkte på igen.

Svar: Låter som en fin sommar, men ja, torrt gräs kan man klara sig utan.
dearsally

#2 - - Michaela:

Låter som att du har haft en underbar sommar! :) Skönt att få lite avbritt och ladda batterierna med saker en tycker om :)

Svar: Den var verkligen det :)
dearsally

Upp