Saker jag ska göra i sommar

 
På tal om Sverige, det här tänker jag göra i sommar:
 
♦ äta prinsesstårta
♦ bada i en sjön
♦ andas fjälluft
♦ plocka blåbär
♦ baka en gräddtårta √
♦ sova på ett nattåg
♦ gå på loppis
♦ ligga på stranden vid Medelhavet √
♦ cykla
♦ grilla
♦ äta halloumi √
♦ känna gräset mellan tårna 
♦ läsa böcker √
 
Vad vill ni göra?
 
Dagar | Spanien, Sverige, sommar | |
#1 - - FrökenTV, bloggen om tv och film:

fin lista :D

#2 - - Emma, Sol som sol?:

Sitter också och funderar på det. Framför allt sitter jag och funderar på vad vi ska äta när vi kommer till Sverige! Det är en del man vill pricka av.

En hel del av det som står på din lista står även på min (fast inte halloumin och nattåget) men jag skulle vilja lägga till plocka och äta hallon och kantareller, samt plocka en JÄTTESTOR bukett med vildblommor. Har inte plockat en bukett på så länge nu...

Svar: Svampplockning är en sån där grej som låter så himla mysigt när alla andra gör det, men som enligt erfarenhet slutar med lite eller inga svampar och massa myggbett. Hoppas det inte blir så för dig. Och vildblommor, ja!
dearsally

#3 - - ISA:

åh vill ju haka på allting känner jag. de där småsakerna som man vill bli bättre på att ta vara på, typ bada i sjö :)

Svar: Eller hur! Det är ju ändå sånt man minns.
dearsally

#4 - - Linnea Aurora:

Åh, måste säga att jag vill göra alla saker du vill göra!!

Svar: Kul!
dearsally

#5 - - Matsdotter:

Bra lista, det är ungefär det jag vill göra i sommar också!
Men jag byter nog ut läsa bok mot lyssna på podcast :D

Svar: Podcasts är också fint! :)
dearsally

#6 - - veronica:

Bra med sommarlista och du hade många bra planer med! :)
Just nu längtar jag mest till
*åka hem till Sverige efter snart 2 månaders "jobbsemester" i Norge.
*gå mysiga hundpromenader när ljuset är sådär fint på kvällen
*bada i sjön
*hälsa på mormor
*sitta ute med älsklingen till sena natten utanför stugan och grilla och dricka vin
*picknick med mina vänner en solig dag
*svenska jordgubbar
*mitt jobb i Sverige
*en liten semester i Stockholm

Tack för idéen, ibland är det skönt att påminna sig själv om allt fint som ligger framför en! Ha det bäst! <3
Kram!

Svar: Låter ju som en perfekt sommar! :)
dearsally

Upp