Elefanten, den drar en stock

Under min korta helg i Sverige, ni vet, så hann jag med att titta på vilda djur i bur. Jag fick nämligen följa med min lillasyster ♥ på jobbet. Och är inte att hänga med djur ett fantastiskt bra jobb? På morgonen gick vi rundan, det vill säga, innan alla vanliga besökare kom gick vi runt hela parken när djuren var på sitt dagspiggaste humör. Vi köpte sockrade munkar och åt pappas pannkakor till lunch. En så himla fin dag med en av mina favoritpersoner.
 
Vi sa hej till björnen som såg så nöjd ut i morgonljuset.
 
Och syrrans bästa djur; järven som skuttar så glatt när en går förbi.
 
Killingar i träd ♥ Klart att en person med 24 års livserfarenhet vill klappa getbebisar!
 
De röda pandorna lekte i träden.
 
Två sekunder tidigare var det riktigt drama i tigerburen. Så. Himla. Pokerfejs.
 
Elefantbebisen som plaskade runt i vattnet och badade med sin mamma! Så söt!
 
Lillasyster spanar på surikater innan elefantshowen.
 
Elefantshowen. "Vad gör elefanten då?" - "Den drar en stock, typ." Och det gjorde den med bravur!
 
Ugglan Pontus ska precis flyga iväg!
 
Syrrans favoritfågel Hop.
 
Kalasfin söndag, trots ömma fötter efter en dag i gummistövlar, ösregn och Sverige-kyla. Nästan så att jag vill flytta hem igen.
 
| Sverige, djurpark, maj | |
#1 - - Emelie - Lever drömmen i Paris!:

Åh, wow, tänk att jobba sådär! Det måste vara drömmen för en riktig djurvän. Vilken djurpark är det, närmare bestämt? Bilderna är superfina.

Jag antar att det också måste varit riktigt fint att få en semester tillbaka i Paris. Ser fram emot att läsa mer om dina Berlin-bestyr, dock! Och kan faktiskt tänka mig att Le Marais är väldigt likt Berlin (enligt mina inre fördomar, haha, har nämligen aldrig varit där)... ;)

#2 - - Emelie - Lever drömmen i Paris!:

Ps. Min favorit är ugglan. Vilket snyggt fångad ögonblick!

Svar: Jag är rätt nöjd, precis innan han flaxar iväg :)
dearsally

#3 - - Hanna:

asså åh. Det finns så mycket gulliga djur här i världen <3 Älskar ugglan Pontus!

Svar: Han är fin <3
dearsally

Upp