Recept - rå chokladmousse

 
 
Det har blivit dags att lägga till en kategori på den här bloggen, nämligen recept!
Om du är som jag och råkar ha en perfekt mogen avokado (kanske till och med lite för mjuk) liggandes som du inte riktigt vet vad du ska göra med föreslår jag chokladmousse. Alltså, chokladmousse utan socker och tjorvig tillagning. I ett svep mixar man ihop den här goda! Jag brukar använda mig av det här receptet. För att fylla två små kaffekoppar halverar jag receptet (mest för att jag bara har en avokado hemma). Om man vill kan man toppa moussen med lite kokos och riven choklad, hallon eller vad man nu känner för. 
 
Nu står dessa koppar i kylen i väntan på kvällen. Ha en fin tisdag, hörrni!
 
 
 
Recept | chokladmousse, raw | |
#1 - - Linnea Aurora:

Alltså jag måste prova den här avocado/choklad-grejen?? Det känns som att alla pratar om det, haha!

Svar: Prova! Så lätt att svänga ihop - och god!
dearsally

#2 - - Biggeros:

Det där lät väldigt smarrigt:)) Denna dessert kommer jag kopiera på min näthinna. Kram

Svar: Det är bara att prova :)
dearsally

#3 - - FrökenTV, bloggen om tv och film:

gott

#4 - - ISA:

men mumsiii, gillade den kategorin du ;)

#5 - - Silja:

Jag försökte göra kladdkaka på avokado, blev hur misslyckat som helst :S Torr och smakade gift hahah, fattade inte vad jag gjorde för fel för det brände i munnen 😨 Detta är säkert godare!

Svar: Smaka på avokadon innan och se om den är bra. Råkade göra riktigt äcklig mousse en gång pga dålig avokado :(
dearsally

#6 - - BackstageiMammalivet:

Kul med recept! Jag brukar göra den utan dadlar och ta en bit mogen banan för sötning.

Svar: Ah, vad smart! Det är säkert också jättegott!
dearsally

Upp