Höstplaner

Här sitter jag och är nöjd och lättad. Idag kom andra antagningsbeskedet från universitetet. Jag har kommit in på tre universitetskurser i kommunikation och kommer läsa 30 hp på distans under hösten. För första gången på länge känns det bra i magen när framtidstankar poppar upp. Uppfriskande att få mata hjärnan med annat än engelska, och äntligen kan jag göra min egen grej här nere.
 
För i ärlighetens namn är det inte helt lätt att flytta till ett annat land för en annan person. Andrés har ett fast jobb på ett bra företag och det föll sig naturligt att jag skulle flytta hit när jag tagit min kandidatexamen. Genom kontakter fick jag ett jobb som lärare i engelska utanför stan och kastades utan vidare in i rollen som lärare. Plösligt var jag den vuxna som skulle veta allt. Ganska ångetframkallande som ni förstår. 
 
I våras sa jag upp mig från mitt jobb utan någon vidare plan. Tänkte att det löser sig, jag får väl söka några universitetskurser och kanske plugga spanska. Sökte några nya jobb också och ett nytt jobb fick jag. Ganska spektakulärt eftersom det här ändå är Spanien och många är fortfarande arbetslösa här. Det nya jobbet börjar i september och är på halvtid. Mina timmar blir färre timmar än innan och språkskolan ligger fem ynka minuter bort från lägenheten. Nu är jag äntligen redo för hösten.
 
 
Dagar | höst, planer | |
#1 - - Fanny:

Åh vad roligt! Grattis!

Svar: Tack snälla!
dearsally

#2 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

gratulerar! Åh, det brukar alltid lösa sig så fint för de som inte ger upp :D

sv: googlade gambas al ajillo och det ser ut att stämma. Det var vansinnigt gott!!

Svar: Tack, Julia!
dearsally

#3 - - Linnea Aurora:

Vad roligt att du kom in! Stort grattis!

Svar: Tusen tack, Linnea!
dearsally

#4 - - Sandra:

Grattis! Många goda nyheter!

Svar: Tack Sandra!
dearsally

#5 - - Michaela:

Åh va kul att du kom in och grattis till jobbet! :D

Svar: Tack!
dearsally

Upp