2015 - tillbakablickar

Igår flög Spanjoren och jag tillbaka till Spanien. Vi gjorde ett mellanstopp i Malaga innan vi åkte hem till Sevilla idag. Jag är så himla nöjd med Sverigeresan även om vi inte hann göra allt jag hade velat. Men jag tror att jag har fått nya perspektiv på saker och ting, och 2016 känns som en riktig nystart full av möjligheter.
 
På tal om det nya året tänkte jag att vi tar en blick på mitt 2015. Minns ni?
 
Året tog sin början i England där dagarna fördrevs med mycket plugg för att få in de sista inlämningsuppgifterna i tid. På fritiden umgicks jag med 13 girls från Tyskland, Finland, Danmark och Sverige. Mer om min upplevelse i England kan ni läsa om i min gamla blogg.
 
I februari flyttade jag till Berlin. Om dagarna drev jag ett konstgalleri och lärde mig tyska.
 
Jag lärde känna fantastiska personer, fick massor av besök, men dagdrömde mest om den kommande hösten.
 
 I maj åkte jag till Sverige för att gästa och fotografera min barndomsväns bröllop. En stor ära, men jag var väldigt nervös pga av bristande erfarenhet. I slutändan gick allt fint med en del hjälp från min lillasyster.
 
När jag var färdig i Berlin bodde jag hemma hos mina föräldrar i 6 veckor under juli och augusti. Mamma och jag gick promenader och plockade blåbär. Emellanåt packade jag och förberedde flyttten till Spanien.
 
Den 23 augusti började det spanska livet. Efter några dagar hos Spanjorens föräldrar var lägenheten redo och vi flyttade in. En vecka senare började jag på mitt nya jobb som lärare i engelska.
 
Och ja, där är vi nu. Jag bor och jobbar i Spanien. På helgerna åker vi ibland på utflykt. Vi äter tapas på olika barer varje vecka och fixar till lägenheten pö om pö. Efter ett väldigt händelserikt 2015 hoppas jag att 2016 blir lugnare ett lugnare år kantat av stabilitet.
 
 
Dagar | 2015 | |
Upp