Palacio de las Dueñas

Jag har en ny idol. En societetsdam med världsrekord i flest titlar som levde livet som hon ville. La duquesa de Alba var en rebell och i måndags tittade jag in i hennes hem Palacio de las Dueñas som sedan ett par år har öppnats för allmänheten. Vackra trädgårdar, citronträd och stora museumdoftande rum med barockmöbler och tjurhuvuden på väggarna. Om man som jag uppskattar att kika in i gamla spanska hus är det absolut värt ett besök. På måndagar efter klockan fyra är det gratis inträde ← tips!
 
 Pation i Palacio de las Dueñas
 
Den här veckan har jag gått in i semesterlunket. Om dagarna fixar jag och förbereder nästa veckas Sverigeresa och läser. Kan inte nog förklara hur mycket jag ser fram emot att åka hem, och framförallt att kunna sova igen. Prinsesstårta står också högt på listan. Imorgon åker vi till Solkusten för att tillbringa några dagar på stranden med Andrés familj och släktingar innan vi tar flyget på tisdag. Fint som snus.
 
Dagar, Spanien | Andalusien, Palacio de las Dueñas, Sevilla | |
#1 - - mamma:

Spännande Kvinna, hoppas jag kommer ner under hösten och få se det. Ni är så välkomna hem, längtar stort, men det är ju så här när vuxna barn inte finns nära längre. Älskar er, kram mamma

Svar: Kom så ska jag visa dig allt. På tisdag ses vi. Längtar också.
dearsally

#2 - - Emma, Sol som sol?:

Välkomna lite närmare flygplatsen! Och det där palatset ser ut att vara värt ett besök!

Svar: Haha, hoppas på svala brisar! Gratis är det absolut värt ett besök. Annars kostar det omkring 10 €.
dearsally

#3 - - Emilie:

Det är jättevackert ju!

Svar: Ja, väldigt pampigt!
dearsally

Upp