Försmak på sommaren

 
Exakt det här har jag gjort i helgen. Solat, badat och omfamnat sommaren. På lördagen stundades grillning med vänner hos en av oss. Halloumi och quinoasallad för mig som är känslig och rediga baconburgare till de andra. Vattnet i poolen var inte för kallt och inte för varmt. Ganska försomrigt, med andra ord. Söndagen fortsatte på liknande manér. På en liten strand alldeles brevid Portugal hade vi picknick (tortilla de patatas = bästa picknickmaten), Andrés* och jag. När tidvattnet drog in för mycket åkte vi hem igen. Trötta, som en blir efter en dag på stranden.
 
* I bloggen har jag tidigare benämnt min pojkvän som Spanjoren, men pga att vi numera bor i Spanien slutar jag med det. Han heter Andrés och från och med nu kallar vi honom för det.
 
Dagar | Andalusien, Spanien | |
#1 - - Emma, Sol som sol?:

Härlig dag vid stranden! Såg rätt tomt ut dock, har turisterna inte kommit till er än?

Svar: Tidvattnet gjorde att många flyttade på sig ;)
dearsally

#2 - - Casa Annika:

Så härligt det ser ut! Dit önskar jag mig just nu!

Svar: Ja, nu är sommaren här på riktigt :/
dearsally

Upp