Midsommar i Sevilla

Glad midsommar!
 
De senaste fem åren har jag inte varit i Sverige på midsommar, och brukar därför inte heller göra särskilt mycket den dagen, men i år tog jag chansen att visa mitt upp lite av den svenska traditionen för mitt spansk-amerikanska umgänge. Hela dagen gick åt att laga mat: sallad med färskpotatis, kokta ägghalvor med majonäs och gräslök, köttbullar, ugnsbakad lax, matpaj och det hela toppades med en riktigt svensk jordgubbstårta - ett under pga att den spanska jordgubbssäsongen inte alls infaller sig just nu. Kransarna hade Sofia gjort på förmiddagen. Har nog aldrig haft en så fin krans förut.
 
Hur var er midsommar?
 
Dagar, Spanien, Sverige | Midsommar, Sevilla, Spanien, Sverige | |
#1 - - rememberthiis.blogg.se:

Låter härligt :D

#2 - - Emma, Sol som sol?:

Vilka vackra kransar! Du skrev aldrig vad de gillade dina svenska kulinariska prestationer. Gick det hem?

Min midsommar? Den ska jag sätta mig och summera nu... :D

Svar: Maten tog helt slut så den gick verkligen hem :)
dearsally

#3 - - Sarah:

SÅ gott me jordgubbstårta :)

Svar: SÅ GOTT!
dearsally

#4 - - ISA:

hehe blir så nyfiken vad spanjorerna tänker om midsommar!? känns lite märkligt om man ser det utifrån. Med dans runt en stång osv ;)

Svar: Haha, ja. Här blev det bara en liten sneak peak eftersom vi höll till i vår lägenhet och inte hade möjlighet att dansa runt en stång.
dearsally

#5 - - Annie - lättlagat vegokäk:

Supersnygga kransar! Fattar inte hur man gör? :)
Min midsommar var lugn och fridfull! Massa bad (och regn).

Svar: Tydligen finns det bra tutorials på youtube :) Skönt med en fridfull midsommar!
dearsally

Upp