Spanjoren

Hej! Först vill jag tacka för era peppiga ord på det förra inlägget. Jag har tagit ett beslut som känns himla bra. Framtiden är ännu oviss, men jag berättar mer när jag kan. 
 
Nu ska vi prata lite om varför jag är här. När jag flyttade till Spanien i augusti var det inte för det varma klimatet eller i jakt på ett utlandsäventyr. Jag trivs fint i ett kallare klimat och jag har bott i fyra länder utöver Sverige, så jag har liksom redan gjort det där. Det som drog mig hit var Spanjoren.
Han är snart 27 år gammal och flygplansingenjör. Vi träffades 2009 när jag var på mitt första utlandsäventyr. Jag var 19 år gammal och pratade väldigt lite spanska. I veckorna var jag au pair och på helgerna träffade jag honom. Efter ett halvårs dejtande flyttade jag till Sverige och en helt ny stad. Vi bestämde oss för att fortsätta tillsammans, och de där helgdejterna blev till dagliga mejl och videosamtal.
 
När jag berättar för folk jag inte känner så bra att vi hade ett distansförhållande i fem och ett halvt år (med undantag för ett halvår när vi bodde under samma tak när jag var utbytesstudent) är det många som höjer på ögonbrynen och undrar hur? Hur gör man? Vill man så går det, säger jag. Så länge man har ett gemensamt mål och samma ambition att en dag leva på samma plats så kan man klara det.
 
Efter att ha levt våra liv på skilda håll i flera år, han i spanska Sevilla och jag på olika svenska orter, Norge, England och Tyskland, flyttade vi ihop i augusti. Det var ju planen, att när jag tar examen ska vi leva på samma plats. Nu bor vi i en förort till Sevilla på 80 kvadrat. På helgerna äter vi paella hos svärisarna och ibland åker vi på tur.
 
När "omställningen" (låt oss kalla det så) har varit svår har han alltid gjort sitt yttersta. Han dansar fram ett leende i köket när jag kommer hem klockan elva på kvällen. Lagar min middag när jag kommer sent så att jag slipper. Och kramar mig så länge jag behöver. Världens finaste person alltså. Och trots att det är tufft ibland är jag ändå glad att jag är här.
 
Dagar, Spanien | |
#1 - - Rania {Rania Maria Photography}:

Svar: Frost är så otroligt vackert!

#2 - - Sandra:

Vad fint att få läsa mer om din spanjor och er relation ihop :)

Svar: Vad fint att du gillar det :)
dearsally

#3 - - ISA:

vad fint! och det måste vara otroligt stark kärlek tänker jag om den klarat alla dessa *hinder* <3

Svar: Vad fint <3 Tack!
dearsally

#4 - - Ruth | HungryHeart.se:

Så himla fint du beskriver er kärlek! <3

Svar: Tack snälla!
dearsally

Upp