Min måndag

I måndags slog vi värmerekord här i Europas varmaste storstad, vilket såklart bådade för en dag inomhus under luftkonditioneringen. Men frukost kan man ändå inta på balkongen om man är uppe i bra tid dvs. innan solen har hunnit sig över takkrönet på byggnaderna runt omkring. Avokadomacka och apelsinjuice är min bästa frukost just nu.
 
Ett morgonsmoggigt Sevilla och en podcast i örat stod för syn- och hörselintrycken.
 
Efter frukost och lite slösurfande pluggade jag. En av de kurserna jag läser handlar om sociala medier. Intressant och helt okej sysselsättning när man ändå inte kan gå ut pga för varmt.
 
När tankarna på lunch poppade upp och jag insåg att det inte fanns mycket att trolla med i kylen tog jag tillfället i akt att gå till Juans grönsakshandel tvärs över gatan. Där finns allt möjligt spännande att titta på. Massa olika tomater, plommon, päron, vattenmelon, persikor och en och annan frukt jag aldrig sett innan. Champinjoner, paprika och lök fick jag med mig och kastade ihop en enkel vegopytt.
 
När Andrés kom hem på kvällen tänkte vi att poolen är rätt ställe att vara en dag som denna, och vi gick ner och trängdes med grannarna. Men ärligt talat, sån här värme är inte kul. Att gå ut på gatan är kvävande och det är fortfarande svårt att sova om nätterna. Nu vill jag ha te, soppor, varma tröjor och allt annat som inte går i Sevillas sommarvärme. Nu vill jag att sommaren ska ta slut.
 
Dagar, Spanien | Sevilla, Spanien | |
#1 - - Felicia:

Avokadomacka är så gott!

#2 - - Jenn - forever abroad:

Kanske inte ska hälsa att hösten kommit till Helsingfors då...? ;) Jag är själv lite avis på södra Sverige som fortfarande verkar njuta av sensommar, här har det börjat bli lite kyligare och löven byter färg. Fast å andra sidan ser jag fram emot att byta ut sommargarderoben mot höstkläder, förändring är alltid trevligt!

Kul att plugga sociala medier - det måste vara tuff kurser att sköta dock, eftersom det är en sån föränderlig värld :)

Svar: Det låter ju helt underbart! Älskar den tiden på året.
Ja, det verkar som att mycket hunnit hända inom sociala medier inom de senaste åren. Som du säger, tufft att hänga med i alla förändringar.
dearsally

#3 - - Michaela:

Usch förstår dig! Vi gömde oss i ett luftkonditionerat köpcenter... Hur mycket är det du ska plugga i höst? :) kram

Svar: Bra ställe att ta skydd :)Pluggar 100%, men på halv- och kvartsfart.
dearsally

Upp