Varma juni

 
Sen ett par veckor tillbaka har vi hållit oss runt 40°-strecket varje dag. Nätterna är långa och sömnlösa och dagarna ännu mer outhärdliga. En av de största nackdelarna med att bo i Sevilla är sommaren. Vanligen drar den inte igång på riktigt förrän i juli, men i år kom den tidigt. Det märks tydlig på jobbet. Kidsen stannar hemma för att föräldrarna inte orkar gå ut i värmen och lämna av dem på språkskolan.
 
På helgerna åker vi till kusten om vi kan. Annars stannar vi inomhus under AC:n och går bara ut för att rasta Morris. Stackarn. Honom har vi klippt ner helt så att han ska kunna svalka sig bättre. I juli åker vi båda till Sverige. 20° och regn känns helt okej just nu.
 
Dagar | Andalusien, Sevilla, sommar | |
#1 - - Tove:

Ja, jag sa faktiskt så sent som igår, eller rättare sagt inatt, till min man att visst är det underbart att vara i Sverige på sommaren. Det var 10 plusgrader ute. Man kan andas! :)

Svar: Vad härligt men 10 grader! Och mycket bättre för barn och djur. Behöver bara stå ut med det här i två veckor till sen åker jag till Sverige <3
dearsally

#2 - - Beatrice:

Åh. Herre. Gud. Jag klarar knappt av 25° i solen här i Malmö... Vill inte ens föreställa mig 40°... Förstår faktiskt längtet till sommar-Sverige, om än kanske inte till regnet!

Svar: Haha, man märker att man härdas! Min gräns går ungefär vid 37°. Efter det känns det jobbigt.
dearsally

Upp