En sån där dag man minns

Omkring den här tiden för ett år sedan bodde jag i Berlin där jag gjorde min praktik på ett konstgalleri. I samband med min barndomsväns bröllop åkte jag hem till Sörmland där grönskan var i full gång och regnet hängde i luften. Den här tiden arbetade min lillasyster i Kolmården och en dag under mitt korta Sverigebesök fick jag följa med henne på jobbet.
 
 
Vi började dagen med att gå runt hela parken, och såklart titta på djuren. Vi köpte sockrade munkar i Bamseland, åt pannkor till lunch som pappa stekt till oss dagen innan och gick från en show till en annan. Min syster och jag har bott långt ifrån varandra i flera år. Hon i Piteå, och jag lite varstans. Numera bor hon i Stockholm och vi träffas lite oftare, men långt ifrån så ofta som jag skulle vilja. Tack gode gud för att vi lever i en modern tidsålder när vänner och familj bara är ett skypesamtal bort.
Det var en himla fin dag som jag hoppas håller sig kvar i minnet länge. För att se dagen i sin helhet, kika här (länk).
 
Dagar | Sverige | |
#1 - - Sandra:

Förstår verkligen att det är en sån dag du minns :) Önskar verkligen att jag kunde träffa min syster och hennes döttrar mer ofta än vad jag gör jag också.

Svar: Bor ni långt ifrån varandra? Är så tacksam över telefoner och internet <3
dearsally

#2 - - Emma, Sol som sol?:

Ja, Sverige är ju bara några timmar bort som tur är. När vi flyttade hit så sa min mamma att det är i alla fall inte Australien.

Och som du säger, tack för tekniken!

#3 - - Rania {Rowan Tree}:

Svar: Ja verkligen underbart! Det är faktiskt senaste numret av Kupé, kundtidningen på SJ’s tåg 🙂

#4 - - jcp.blogg.se:

Låter som en fin dag!

#5 - - Annie - lättlagat vegokäk:

Himla fin bild! Och tack och lov för skype ja <3 Annars hade det varit omöjligt läskigt att flytta utomlands :)

Svar: Tack snälla! Haha, skype i mitt hjärta <3
dearsally

#6 - - Malin / Inte vego, men:

Tiden man har tillsammans är så värdefull. Har mina närmsta vänner och familj spridda över Sverige (och ibland världen) och jag önskar ofta att vi kunde flytta till en by och få hänga med varandra hela dagarna.

Svar: Hade inte det varit perfekt? Om alla ens nära och kära bodde på en och samma plats - det bästa!
dearsally

#7 - - Lili:

Vilken söt björn. Och ja, tacka gud för dessa moderna tekniska uppfinningar! Tänk om typ telegram var enda möjligheten att kommunicera med varandra? Sjukt jobbigt! Jag kommer eventuellt att flytta till Jönköping i ett år, jag är väldigt nervös över det just för detta med avstånd och saknad. Samtidigt som jag givetvis också är otroligt peppad

Svar: Det kommer säkert gå bra. Det finns ju som sagt telefoner och så kan du ju alltid åka hem och hälsa på när saknaden är för stor :)
dearsally

Upp