My one little word- första veckan

 
Nu har det gått omkring en vecka sen jag publicerade det här inlägget om ordet som ska prägla mitt kommande år, nämligen välmående. Veckan kickstartades med en av mina många spanska dunderförkylningar och avslutades med en urinvägsinfektion. Raka motsatsen till vad jag hade hoppats åstadkomma. Nu mår jag bättre och saker är på gång. Det verkar som att jag hittat en kurs i spanska jag kan gå (svårare än man kan tro att hitta en kurs som håller för mina krav) och jag har blivit antagen till en kurs i webblayout. Och dessutom har jordgubbarna börjat ploppa upp i affärerna. Ibland är det bra lyxigt att bo i Spanien.
 
Dagar | bo i spanien, jordubbar, one little word | |
#1 - - Casa Annika:

Vilken motig start!
Men goda nyheter med kurserna!
Jag läste förra inlägget men kommenterade inte. Men den meningen om att låta bloggen nå sin maximala potential fastnade, så det var därför jag gick in nu, för att kommentera:-) Det ska bli roligt att följa!
Det skulle jag vilja göra med min blogg också, men jag har aldrig tid att göra vad jag skulle önska med den. Den blir aldrig vad den borde bli. Tiden! Har aldrig varit med om en sådan tidsbrist!

Svar: Vore kul att höra vad du har för tankar om din blogg. Tycker om den personliga aspekten och dagboksperspektivet du har. Hoppas att det blir av med spanskkursen. Ska kolla in skolan nästa vecka.
Och tack för peppen. Ytterligare en anledning till att engagera mig för bloggen :)
dearsally

#2 - - Tove:

Vad är det för kurs du ska gå? Och vad har du för krav? Spännande!

Svar: Kursen i spanska menar du? Känner att det är dags att borsta av grammatikkunskaperna och fylla i luckorna. Pratar ju engelska hela dagarna, så behöver en liten puff med spanskan. Den måste vara på förmiddagen eftersom jag jobbar eftermiddag/kväll, men det är svårt att hitta en långgående kurs på min nivå. De flesta kommer ju hit under en kort period och har lägre nivå. Helst ska det vara i grupp också och inte privat.
dearsally

#3 - - sandra:

Fy sjutton vad drygt med fysisk sjukdom men som tur är sitter ju välmående i mer än den hälsan och jordgubbar kan väl ändå bota det mesta :) utom urinvägsinfektion då :P

Svar: Jordgubbar gör en på bra humör om inget annat. Att dricka mängder med citronvatten hjälpte i alla fall mig. Supernyttigt också! :)
dearsally

Upp